صفحة 1 من 3 123 الاخيرالاخير
عرض النتائج 1 إلى 10 من 24

الموضوع: Dimitri Coutya

  1. #1
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    الإقامة
    London
    المشاركات
    94

    إفتراضي Dimitri Coutya

    Kinonikon Rast

    From a CD issued for the 1st anniversary of Dimitri Coutya's death.

    From the collection of his son in law Antoine Bitar

    Enjoy!
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة


    روحي الفداء لكلّ كفءٍ عارفٍ............أهوي على قدميه غير مبال
    أتريد معرفة الجحيم بكنهها؟............إن الجحيم لصحبة الجهّال
    Mustapha Said - Rubaiyyat

  2. #2
    تاريخ التسجيل
    Mar 2006
    الإقامة
    California
    المشاركات
    7

    إفتراضي

    Dear God! I had forgotten just how beautiful your father's voice was.

    Thank you for this wonderful highly tarabic file, and God rest his soul.

  3. #3

    إفتراضي

    Ya salam sallim. Absolutely beautiful!

    Thanks ever so much Najib. Shame it's too short. Please we need more my friend

  4. #4
    تاريخ التسجيل
    May 2006
    المشاركات
    13

    إفتراضي Super

    My first time ever to hear it in this mode
    I doubt anyone else dare to repeat it in a similar way
    Thank you Najib
    It is a gem
    _________________________________
    شرف الوثبة أن ترضي العلى **** غلب الواثب أم لم يغلب

  5. #5
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    الإقامة
    London
    المشاركات
    94

    إفتراضي Thanks

    thanks guys.

    Yes I definitely miss that voice. It's so unrepeatable.


    روحي الفداء لكلّ كفءٍ عارفٍ............أهوي على قدميه غير مبال
    أتريد معرفة الجحيم بكنهها؟............إن الجحيم لصحبة الجهّال
    Mustapha Said - Rubaiyyat

  6. #6
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    الإقامة
    البلاد المنخفضة.....Netherlands
    المشاركات
    8

    إفتراضي

    ما هذا يا عم ! ألف رحمة عليه

    أعرف اننا تكلمنا عن هذا الموضوع من قبل ...لكن تعليق زهير ذكرني

    هل الترتيل من مقام شرقي وبهذه الطريقة أصبح غير مقبول تماماً أم ما مازال يوجد له أثر ؟

    is it "not done" (anymore) or does it depend on the church ?

  7. #7
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    الإقامة
    London
    المشاركات
    94

    إفتراضي Hi

    Very few psalmodists (church cantors) use these expansion of makams in church, my father is definitley one of them!

    The difference between that and pure arabic tarab is that my father made sure the music match the meaning whilst Arabic tarab isn't that expressionist!


    روحي الفداء لكلّ كفءٍ عارفٍ............أهوي على قدميه غير مبال
    أتريد معرفة الجحيم بكنهها؟............إن الجحيم لصحبة الجهّال
    Mustapha Said - Rubaiyyat

  8. #8

    إفتراضي

    إقتباس المشاركة الأصلية بواسطة Hattouma مشاهدة مشاركة
    هل الترتيل من مقام شرقي وبهذه الطريقة أصبح غير مقبول تماماً أم ما مازال يوجد له أثر ؟
    لا زال أخي لا زال ، وفي كنائس الروم تحديداً (أورثوذكس وكاثوليك) يروح كل مرتل وملكاته في تفريدات خاصة باللحن الذي يرتل عليه ، وقد تتسرّب الى أذنه ومن ثمّ الى صوته نغمات خارجة عن اللحن الأساسي المعتمد بموجب طقس كنيسته . إلا أنّ هذا العصر لم يترك أذناً من شرِّهِ إلا وشوّهها ، فقلّما تجد مرتلاً كأبي النجيب لم يتنامى الى ترتيله نغم ناشز .
    رحم الله أبا النجيب وأسكنه فسيح جناته مع الأبرار والصديقين .. هناك حيث يرتّل لهم نغماً صافياً خالياً من أية مؤثّرات "عصرية" !

    شكراً لنجيب على أن خصّنا بهذه القطع النادرة وأن لفت اليها انتباهنا


    أخوكم
    الفارابي

  9. #9
    تاريخ التسجيل
    Mar 2006
    الإقامة
    California
    المشاركات
    7

    إفتراضي

    My dear Najib,
    you haven't told us where this CD can be obtained or more details about it.

  10. #10
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    الإقامة
    Vienna, Austria
    المشاركات
    18

    إفتراضي

    Najib knew already what I think of this small piece. That's why I didn't deem it necessary to state the same opinion that is by the way identical to yours here in public, because, for me it's not at all a question of friendly compliements. This said, I have a question to Najib with regard to his last comment:

    إقتباس المشاركة الأصلية بواسطة Najib مشاهدة مشاركة
    The difference between that and pure arabic tarab is that my father made sure the music match the meaning whilst Arabic tarab isn't that expressionist!
    I'm totally ignorant as far as church psalmody is concerned. But, what do you mean by this? I know this concept of "making music match the meaning" is a common one is some spheres dealing with quran recitation and I think it was previously discussed in this forum, but nobody has come out with a convincing explanation with a coherent system and compelling arguments and illustration to dispel my skepticism, to say the least, regarding this concept. The fact that this kind of statement comes from you puzzles me.
    أبو علاء

صفحة 1 من 3 123 الاخيرالاخير

قوانين المشاركة

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •